Witamin, których potrzebujesz, nie szukaj w aptece

Okres jesienno-zimowy to czas, w którym w sposób zmożony jesteśmy bombardowani reklamami, informującymi nas o korzyściach płynących z przyjmowania witamin w tabletkach. Pomyślmy, czy faktycznie proszek zamknięty w kapsułce jest w stanie zastąpić nam witaminy znajdujące się w warzywach i owocach. Spożywanie suplementów nie zapewni nam trwałego zdrowia, a często nawet, przyjmowane w nieodpowiedni sposób, niesie za sobą skutki uboczne. Stosując suplementację często jesteśmy przekonani, bo tak nam się wmawia, że dostarczamy swojemu organizmowi wszystkie niezbędne witaminy i mikroelementy. Jednakże tym samym, pozbawiamy się wręcz szansy na wprowadzenie wartościowej, zróżnicowanej diety, bo po co ten zbędny trud, gdy tabletka załatwia wszystko… Jednak, czy na pewno?

Ludzie nie chcą zmienić dotychczasowego sposobu odżywiania, chociaż wiedzą, że stan ich zdrowia będzie pogarszał się z dnia na dzień, jeśli nie dokonają diametralnych zmian w tej dziedzinie. Wolą wierzyć, że połykając każdego dnia garść witamin, zapewniają sobie codzienną porcję owoców i warzyw. Łatwiej jest połknąć tabletkę, niż zmienić codzienną dietę.

Niestety kapsułki z proszkiem nie są w stanie zastąpić nam świeżych owoców i warzyw. Na ten temat robiono już wiele badań i na przykład zalecono, by nie zażywać suplementów beta-karotenu, ze względu na niepokojące skutki uboczne. Natomiast marchewka, która zawiera naturalny beta-karoten i wiele innych cennych witamin i składników odżywczych,  powinna codziennie znajdować się w naszej diecie.

Czego nie da Tobie tabletka, czyli rzecz o „żywym pokarmie”

Najwięcej korzyści możemy czerpać z nieprzetworzonej, tzw. „żywej żywności”, występującej w naturze, a nie w tabletce, która jest sztucznym wytworem człowieka. Na przykład cytryna nie tylko zawiera witaminę C, ale również inne mikro i makroelementy. Izolowanie poszczególnych witamin i umieszczanie ich w tabletce nie jest korzystne dla naszego zdrowia. Organizm czerpie korzyści ze związków chemicznych znajdujących się w żywności, gdy dostarczane są razem. To znaczy, że powinniśmy zamiast sztucznych tabletek spożywać np. owoce, sałatki warzywne, surówki i oczywiście pić świeżo wyciśnięte soki.

Nie jesteśmy w stanie zjeść codziennie większej ilości np. jabłek lub marchwi. Z pomocą przychodzą nam wyciskarki, które wycisną sok z każdego warzywa i owocu, a nawet orzechów, czy ziół i innych roślin zielonych. Możemy stworzyć soczek z 10 marchewek i 10 jabłek. Wypijemy go w kilka minut i od razu dostarczymy organizmowi  w ogromnej ilości cennych witamin i mikroelementów. Robiąc takie zdrowe i pyszne soczki owocowo-warzywne, w szybki sposób zapewniamy sobie cenne witaminy.

Pamiętajmy, że nasz organizm potrzebuje energii do życia. Może ją uzyskać tylko i wyłącznie z pożywienia naturalnego i nieprzetworzonego. Najwięcej witamin i mikroelementów dostarczymy mu więc pijąc soki, najlepiej samodzielnie wyciskane ze świeżych warzyw i owoców. W tym celu warto zaopatrzyć się w specjalnie do tego stworzoną wyciskarkę wolnoobrotową, dzięki której uzyskany sok jest pełen, nie tylko cennych witamin i mikroelementów, ale przede wszystkim, jest bogaty w enzymy. Ta cecha natomiast czyni z soku, tak niepopularny dziś, w dobie McDonald’sa i Coca-coli, tzw. „żywy pokarm”.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This